Slik er det å jobbe for Ving i Thailand

Thailand er en stor vinterdestinasjon med mange gjester til enhver tid. I skrivende stund jobber over 50 representanter for Ving i Smilets land.

Dette blogginnlegget er skrevet av Linna som jobber ved Vings servicesenter.

Mange av stillingene i Ving er ”bak kulissene”, men her er det helt motsatt. Vårt ansikt utad er våre service- og flyplassguider, de som daglig møter gjester både på flyplassen og på hotellene. Vi er fordelt utover PhuketKhao Lak og Krabi. Vårt mål er gi deg og alle gjestene våre den aller beste servicen, uansett om det er på flyplassen, på hotellet, gjennom telefonsamtaler, e-post eller sms.

Deler av Vings team i Thailand.

Hvis du har reist med Ving vet du at vi har en servicetelefon du kan ringe til hvis det er noe du lurer på eller trenger hjelp til. I Thailand er vi hele 12 stykker på et eget servicetelefon-team, og jeg er en av dem. Vi er tilgjengelige døgnet rundt hvis noen trenger hjelp.

Det morsomste med jobben min er at ingen dager er like. Jeg vet aldri hvem som ringer, hva de ringer for eller hva slags spørsmål og utfordringer som kommer til å dukke opp. Noen dager er det stille og rolig, andre dager er det fart og spenning fra jeg kommer til jeg går for dagen. For å hjelpe på best mulig måte har vi egne interne systemer, og vi bruker både internett, bøker og andre ansatte for å finne svar på det du måtte lure på.

Jeg jobber også med utfluktsadministrering i helgene. Det vil si at jeg sørger for at alle gjestene som har bestilt utflukter kommer med på utflukten, og jeg er i kontakt med utfluktsleverandørene våre.

Det er unektelig noen utfordringer ved å jobbe i et fremmed land. Man er langt hjemmefra, og mye er nytt og annerledes. Noe av det viktigste jeg har lært i løpet av oppholdet i Thailand er hvor viktig tålmodighet er. Ting tar tid, og langt fra alle forstår engelsk spesielt godt. Men med et smil og positiv innstilling kommer man langt.

Har du lyst til å jobbe for Ving?