Trener du i ferien?

Sunprime Atlantic View

Ferie. For mange av oss betyr det late dager under solen og havsalte svetteperler på pannen, og bare det. Men husk at enkel ferietrening styrker deg i dagene som kommer – hverdagene.

Det er budskapet fra Sølve Sundrehagen, en av de erfarne treningsinstruktørene som deltar på Vings treningsreiser. Det spiller ingen rolle om du er en hardbarka treningsentusiast eller hobbymosjonist, det viktigste er at du er i bevegelse og finner glede i å være aktiv. Og om du virkelig er på utkikk etter en aktiv ferie som vil gi deg bøttevis med treningsinspirasjon, lyst og bevegelsesglede bør du vurdere en treningsreise.

6 om treningsreiser

– Treningsreiser handler om å finne og holde på treningslysten i en variert og balansert hverdag. Kanskje du tror at treningsreiser bare er for supermosjonisten, men sannheten er at det er for alle. Programmet er variert, og instruktørene dyktige og erfarne, sier Sølve.

Kanskje du tror at treningsreiser bare er for supermosjonisten, men sannheten er at det er for alle.

 

Visste du at …

… det er de små, men smarte valgene som utgjør den største helseforskjellen? Ta trappen når du skal til og fra hotellrommet, besøk en solfylt strand som ligger litt lenger unna enn den nærmeste, lei en sykkel, fyll opp tallerkenen din med spennende og eksotisk frukt og grønt. Hjernen, hjertet og musklene dine kommer til å sette stor pris på at du velger smart – også i feriemodus.

Treningseksperten: Helene Sandvig om ferietrening

 

Sølves tips til enkel ferietrening

sølveBruk kroppsvekten din og utnytt naturens morsomme variasjoner.

· Brede eller smale armhevinger med armene plassert på en benk eller på bakken.

· Rygghev liggende på bakken, eller liggende over noe som løfter deg litt opp.

· Bulgarske splitt-knebøy med ett ben på en benk eller annen forhøyning.

· “Dips” sittende på kanten av en stol, en kant eller en benk.

· Spensthopp på en kasse eller på bakken.

· Omvendt roing med en passende stang, eller i et lekestativ på en lekeplass.